Kernehuset er den tidligere skole i landsbyen Brandstrup på Midtlolland. Det er lokalsamfundet, der ejer bygningerne igennem foreningen. En bestyrelse bestående af frivillige lokale beboere administrerer og koordinerer foreningen og dens aktiviteter. Intet af alt dette kunne lade sig gøre uden de mange medlemmer og frivillige kræfter, der lægger både hjerteblod og kræfter i at få tingene til at lykkes. Vi løfter i flok og glædes over det.
Fællesskab, bevægelse og kultur er nøgleordene for Kernehuset i Brandstrup. Foreningens formål er at skabe værdi for beboerne i lokalområdet og være kernen der samler os alle i ja, KERNEHUSET. For at understøtte driften af huset står foreningen også for festudlejning og udlejning af fitness- og mødelokaler til fx foredrag, spinning, kurser, mm.
Foreningen Kernehuset i Brandstrup kunne ikke eksistere uden de mange medlemmer og frivillige kræfter, der lægges i huset og dets aktiviteter. Vi løfter i flok og glædes over det.
Bliv støttemedlem i Kernehuset i Brandstrup for kun 100 kr. om året. Som medlem bliver du løbende holdt orienteret om arrangementer og aktiviteter i huset, så du ved, hvad der rør sig i dit lokalområde.
NB! Vi kan desværre ikke tilbyde betaling via hjemmesiden i øjeblikket. Du skal derfor registrere dit medlemsskab nedenfor og bagefter overføre 100 kr. til foreningens MobilePay nr. 309951 med bemærkningen "Støttemedlemsskab".
FORMAND
Susanne Møller
formand@kernehusetbrandstrup.dk
BESYRELSESMEDLEM
Lisbeth Højlund
KASSERER
Allan Nordahl
kasserer@kernehusetbrandstrup.dk
BESTYRELSESMEDLEM
Jacob Rasmussen
NÆSTFORMAND
Jens Rasmussen
BESTYRELSESMEDLEM
Nicolai Sklander
Dagsorden iflg. Vedtægterne
Medlemmerne kan kun stemme ved personligt fremmøde. Afgørelser træffes ved simpelt flertal, dog 2/3 flertal ved vedtægtsændringer.
Referat
Generalforsamlingen blev afholdt i mødelokalet med 20 daltager.
Formand bød velkommen.
1. Valg af dirigent og stemmetæller
Tom Møss blev valgt til dirigent . Flemming Møller og Heino Juul blev valgt som stemmetæller.
Dirigent konstaterede generalforsamlingen lovlig indvarslet.
2. Bestyrelsens beretning til godkendelse
Formand Susanne Møller fremlagde bestyrelsens beretning.
Det sidste år har bredt set været et godt år for foreningen og vores model med at bestyrelsen skaber rammerne og de aktive selv organiserer, ser ud til at fungerer.
Stor tak til alle for en rigtig god indsats og god opbakning til de forskellige aktiviteter. Formanden oplyste, at der søges om midler i Nordeas renoveringsfond til nyt ventilationsanlæg og bedre isolering af loftet over skolebygningen for at kunne nedbringe varmeudgifter og få bedre indeklima. Udgiften ialt er ca. 600.000 med ansøgningsfrist 31. marts.
Der var spørgsmål til finasieringen af hegn omkring hundeskoven. Det er fuldt finansieret af fondsmidler og kan tages i brug nu. til efteråret forventes at blive en "plantedag".
Efterlysning af vores relieffer og diplomer fra klubhuset. Det blev oplyst at Per Antonisen vil hjælpe med opsætning af reliefferne i gangen i Kernehuset.
kommentar i øvrigt:
Emhætten i køkkenet er ikke kraftig nok, når den store dampovn er i brug.3-5 ovenlysplader på på hallen skal skiftes. Kaffenkanderne (fra klubhuset) er ved at være slidt op.
Forsamlingen ærede Ole Tharne med et minuts stilhed.
Beretningen blev godkendt.
3. Fremlæggelse af revideret regnskab.
Kasserer Allan Nordahl fremlage regnskab. Årets resultat er et overskud på kr. 133.343,09. Likvide midler udgør 31.12.2024 ialt kr. 557.389,81. Der blev fremlagt en oversigt over de forskellige aktiviteters bidrag til det gode resultat. Regnskab blev godkendt.
4. Budget for indeværende år fremlægges og der fastsættes kontingent for næste år.
Kassereren fremlagde budgettet 2025 baseret på regnskabstallene for 2024 og fastholdelse af samme aktivitetsniveau. Salg af lodsedler er stadig vores mest givende indtægtskilde og forventes gennemført igen i 2025. Støttemedlemskontingentet for 2025 fastsattes uændret kr. 100.
5. Indkomne forslag-sendes til formand senest 8 dage før generalforsamling.
Ingen indkomne forslag.
6. Valg af 5-7 bestyrelsesmedlemmer.
Alle 6 nuværende bestyrelsemedlemmer er valgt for 2 år. Bestyrelsen har internt bestemt at halvdelen af bestyrelsen dette år vælges for 2 år. og resten for 1 år, så vi får en udskiftning.
Genvalgt for 2 år blev Allan Nordahl, Lisbeth Højlund og Nicolaj Sklander. Genvalgt for 1 år blev Susanne Møller, Jens Rasmussen og Jacob Rasmussen. Der var ingen kandidater til yderligere en bestyrelsespost eller en suppleant.
7. Valg af revisor og revisorsuppleant.
Marianne Møss og Jan Martin Jørgensen blev genvalgt som revisorer og Inge Kristiansen genvalgt son revisor-suppleant.
Eventuelt.
TSV foredragsforeningen har indkaldt til ekstraordinær generalforsamling for at nedlægge foreningen.
ref, Susanne Møller.